فصل ۷: ریلاکسیشن

سوالاتی که می توانیم از خود بپرسیم:

  1. چرا ریلاکسیشن لازم است؟
  2. چرا ریلاکسیشن در ابتدای روز بهتر است؟
  3. چرا هنگام خستگی و آشفتگی ریلاکسیشن آرام بخش است؟
  4. چه می شود اگر با ریلاکس کردن بتوانیم از بروز استرس جلوگیری نماییم؟
  5. چه می شود اگر با ریلاکس کردن بتوانیم طی روز پرانرژی باشیم؟
  6. چه می شود اگر با ریلاکس کردن بتوانیم افکار منفی را از ذهنمان دور کنیم؟
  7. چگونه ریلاکس نماییم؟
  8. چگونه با ریلاکس افکار منفی را از ذهن دور کنیم؟
  9. چگونه می توان با ریلاکس هدفمند زندگی کرد؟
  10. چگونه ریلاکس به ما کمک می کند که جسم و روح سالمی داشته باشیم؟
  11. چکونه می توان یک برنامه ریلاکس روزانه داشته باشیم؟

 

 

فصل ۷ : ریلاکسیشن

به منظور کسب انرژی و تقویت قوای جسمی و روحی لازم است روزانه به مراقبه یا ریلکس کردن همزمان ذهن و جسم خود اقدام نماییم. اگر مراقبه و مدیتیشن یا یوگا را ابتدای روز انجام دهیم بهتر است، چون باعث می شود تمام طول روز قویتر و فعال تر باشیم و کمتر دچار خستگی شویم. با ریلاکس کردن آرامش فکری خواهیم داشت و تمام افکار منفی، گرفتگی ها و دردهای جسمی کاهش پیدا می کند. هنگام ریلاکس کردن بهتر است از جملات تاکیدی مثبت استفاده شود که تاثیربسیار زیادی در تثبیت آنها در ضمیر ناخودآگاه دارند و قدرت جذب انرژی مثبت از کاثنات را بالا می برد.

در جای آرامی بنشینید و بدنتان را در حالت کاملا ریلکس و آرام قرار دهید. چشمان خود را به آرامی ببندید و به صدای آرام بخش سی دی گوش فرادهید و خود را در موقعیت های مناسبی که می گوید تصور نمایید. درطول مدیتیشن و مراقبه به آرامی نفس بکشید و تمام توجه تان به روح و جسمتان باشد و سعی کنید صداهای اطراف آرامش شما را برهم نزنند.

کلاس ها  و سی دی های متنوعی برای انجام ریلکس و مدیتیشن یا یوگا وجود دارد که با کمی مطالعه  و سرچ در فضای مجازی امکان دستیابی به آنها فراهم است.

مراقبه ۲۱ روزه دیپاک چوپرا توصیه می شود.